lørdag 27. september 2014

Juleglede i september



Egentlig har jeg pleid å vente til høstferien med juleforberedelsene, men dette året fikk jeg julepapir i gave i september så da bare måtte jeg. 


Julekalender:



Dette er mitt første forsøk på å lage fyrstikkalender. Jeg brukte restepapir og billige fyrstikkesker som ikke var så gode å arbeide med. Det blir garantert flere slike kalendre- når jeg bare finner en butikk som selger de "vanlige" fyrstikkeskene.

Det ble noen små esker til overs så jeg har pyntet dem litt. Det er så greit å ha smågaver liggende når julen nærmer seg synes jeg.


Julekort:

Jeg pleier aldri sende ut julekort som jeg har laget selv, til det er lista alt for lang. Men jeg har akkurat funnet veien inn til bruk og fargelegging av stempler, så plutselig har jeg endret kortene mine endel så da var det kjekt å kunne lage noen julekort også. 



Det å kunne bruke distress ink til fargelegging av stempler har åpnet en helt ny verden for meg. Jeg fikk aldri helt fot på å bruke tusjer. Nå er det som å gå i barndommen med vanlig vannmaling :-)




Jeg har heller aldri laget kort i 15 x15 format så det var gøy. 






Nå gleder jeg meg til å fortsette julestria :-)  Kanskje jeg klarer å være ferdig i god tid ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar