lørdag 26. mars 2011

Drømmen om sommer

I dag våknet vi til en deilig vårdag. Sol fra skyfri himmel. Selv om gradestokken nærmet seg null, så er det lett å overse for en som drømmer om vår.

Halfdan Sivertsen sier det slik:

"Det e'ke våren du elska mest, men løftan som han gjer
Om lyset fra ei sommersol som aldri ska gå ner"

Jeg tror han har mye rett i det. Helt fra jeg bytter ut de røde julegardinene med de lyse, hvite og pynter bordet med vakre og fargerike primula så drømmer og fantaserer jeg om sommer.

Når sommerdrømmene fyller hele meg finner jeg frem en deilig bok som vi fikk i bryllupsgave. Boken heter sommerlys og setter meg alltid i stemning.


Boken er en av de mange kokebøkene til Hensley, Hensley og Løwe, og jeg har flere av dem i samlingen min. Men denne er den jeg er gladest i.

Nå tar jeg meg selv i å drømme om dager på den nye terrassen min, og å kunne gå barføtt i gresset mitt (håper der er mer gress enn mose ) Jeg har lengtet sånn etter gressplen de siste årene at jeg seriøst vurderte å plante gress i krukkene mine på balkongen i fjor.

I midt hode skinner alltid solen i min nye hage...... :-)

1 kommentar:

  1. Takker for trivelig hilsen! Så artig at familien din har jobbet på figgjos fabrikker. :) Veldig mye fint derfra.

    Koselig blogg du har. Den boka så bra ut. :)

    SvarSlett