torsdag 31. mars 2011

Tandoorikylling med salat.

I dag var det tid for nytt barselstreff hjemme hos meg. Jeg er så heldig at jeg går hjemme samtidig med to av mine beste venninner. Skulle jo nesten trodd det var planlagt, men etter 8 år med prøving kan jeg jo ikke akkurat si at gutten min kom etter planen :-)

Jeg elsker indisk mat og ble fristet av denne fra Wenches Kjøkken.


Kyllingen er delt og spiddet på grillspyd som har ligget i vann i en halv time. Så marinerte jeg dem enkelt i tandoorisaus laget av en pose med ferdigblandet krydder, før jeg stekte dem i panna. Enkelt skal det være på en torsdags formiddag.

Naanbrød smaker deilig til all indisk mat.

Salaten består av forskjellige småbladete salater, tomat, agurk og fetaost.  Jeg serverte raita til, laget fra pose og det smakte ikke godt så vi brukte heller chili/mangodressing fra idun.


Bollen som salaten ligger i har jeg nesten ikke fått brukt enda. Er så fornøyd med kjøpet mitt. Den er laget av pottemaker Simonsen i Langgata, Sandnes etter bestilling fra meg. Han har i utgangspunktet ikke så store boller med denne typen glasur, men laget det gjerne på bestilling. Gleder meg til å bruke den i sommer.


2 kommentarer:

  1. Så kjekt at du stakk innom meg, så fant jeg deg også:). Veldig koselig og fin blogg du har, legger meg som følger hos deg også:).

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen på bloggen!
    Kjekt å finne deg, er jo i nabokommunen jo ;)
    Ei venninne av meg kikket faktisk litt på huset dere har kjøpt - morsomt :)

    Indisk mat er nydelig ♥
    Kylling Korma er f.eks. veldig godt med rosiner, nøtter, agurk og banan på ;)
    God helg, jeg henger med deg videre!

    hilsen Nina

    SvarSlett