tirsdag 29. mars 2011

Vårsol på terrassen

I dag våknet vi til deilig vårsol her i Mettepippheimen. Selv om gradestokken ikke kryper særlig langt opp, og vinden bet i ansiktet da jeg og gullklumpen gikk til helsestasjonen idag varsler solen om det som kommer. Jeg elsker overgangen mellom årstider. Forventningen om det som kommer.

Inne er det flytting som gjelder, men på balkongen er det vår :-)




Jeg giver mitt dikt til våren

Bjørnstjerne Bjørnson (1832-1910)

Jeg giver mit Digt til Vaaren,
skjøndt endnu den ej er baaren,
jeg giver mit Digt til Vaaren
som Længsler til Længsler lagt.
Saa slutter de to en Pagt —-:
at lokke paa Sol med Liste,
saa Vinteren Nød maa friste,
at slippe et Kor af Bække,
saa Sangen ham maa forskrække,
at jage ham ud af Luften
med idelig Blomsterduften, —-
jeg giver mit Digt til Vaaren!







Etter to sviende sprøytestikk i gullklumpens lår, og høylytte protester, gikk vi innom butikken og handlet med oss nye inspirerende interiørmagasiner til å ta med hjem.  I dag er det akkurat en måned til vi flytter til vårt nye hjem. Jeg gleder meg uendelig mye.





 Fine dagen!

2 kommentarer:

  1. Hei Mette
    Kom over bloggen din via Elin med draumesidene :) og tenkte å legge igjen et lite spor... Koselig blogg, la meg til som følger her hos deg også :) Jeg har en GIVEAWAY hos meg... hvis du har lyst til å være med :) Ønsker deg en fin kveld videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Hei du. Har visst ikke fått med meg denne bloggen din før. Men nå skal jeg følge med!
    Klem, esme.

    SvarSlett